onsdag 22 december 2010

"A journey of a thousand miles must begin with a single step" - Lao Zi

Varje resa måste börja någonstans, med en idé, en tanke eller en händelse. Sedan tar man det första steget vilket från man aldrig kan återvända. Utan den viljestyrka jag önskar jag besatt eller den självdiciplin jag borde ha lärt mig har jag bestämt mig, nu i början på vad som borde bli mitt vuxenliv, för att utmana mig själv. När Nyåret rings in med klockor och fyrverkerier tänker jag ta mitt första steg på min resa. En bokstav i taget, sida efter sida, bok efter bok ska jag vandra och se vad jag upptäcker på färden. Målet: 52 böcker på 52 veckor.

Inklämda bland tiden och rummet ska vi se vad som händer efter att ha slukat dessa romaner. Skräckromarer, Chick-lit, Nobelpristagare, Faktaböcker eller Fantasy. Ingen genre ska diskrimineras, vyer ska vidgas och nya höjder upptäckas. Efter att ha levt ovanför ett bibliotek och äga fler böcker än kläder känns det som om det är dags för nya intryck, nya upplevelser och nya möten. Vill du följa med mig, utmana dig själv och se vad du upptäcker? Välkommen!

Boktips, berättelser om egna upplevelser, inflikningar om mysiga platser att sitta och läsa på uppskattas alltid. En resa är alltid roligast om man är flera. Nu får vi se vad som händer, önska oss lycka till!

~ P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar